Są różne opinie na temat ograniczenia Henrego, Rudolfa czy Louisa Exa. Ten turniej stworzony został właśnie między innymi po to aby przetestować jak w praktyce sprawdzać się będą powyższe postacie oraz nadane im ograniczenia.
Tak więc rozumiem Twoje wątpliwości, ale pozwól, że poprę liczbami dlaczego zdecydowałem się właśnie na takie ograniczenia Henrego.
Obrażenia jakie zadają ataki w grze:
Sonata pełna - 81 HP
Sonata "do maksymalnej wysokości" - 27 HP
>>>Dla porównania ze zwykłymi atakami:
-Zwykła pojedyncza strzała Henrego - 40 HP
-Zwykłe uderzenie normalnej postaci - 20 HP
-Zwykłe uderzenie normalnej postaci z biegu (dash) - 70 HP
Jak widać sonata "do maksymalnej wysokości" jest po prostu nieopłacalna. Zabiera mniej HP niż zwykła pojedyncza strzała zabierając przy tym prawie całą manę oraz w porównaniu do obrażeń podstawowych ataków innych postaci wypada co najmniej blado.
Natomiast sonata pełna zabiera zaledwie tyle obrażeń co 2 trafienia ze strzały, a kosztuje sporo więcej MP.
>>>Dla porównania z głównymi atakami:
-Wybuch Firena - 125 HP
-Dragon Punch Davisa - 115 HP
Również pełna sonata jako najlepszy atak Henrego wygląda słabo w porównaniu do TD czy też wybuchu. Do tego należy również dodać, że przykładowo DP można połączyć z jakimś combem, a z sonatą może być problem.
Wiele osób zarzuca też argument, że w sonate jest bardzo łatwo złapać przeciwnika. To fakt, jest to atut. Ale z drugiej strony Dragon Punch pozwala wydostać się z ataku wroga. Tak więc każdy z tych ataków ma inną zaletę. Tyle, że dodatkowo DP zabiera prawie 30% więcej HP.
Tak więc może bardziej 3 sonaty niż 1?